Managementul Performanţei în Aprovizionare-Logistică, 20 - 21 Octombrie, Bucuresti

1.150,00 RON
în stoc



Managementul și măsurarea performanței în aprovizionare-logistică realizează premisele consolidării unor competențe care pot asigura un avantaj competitiv. Trecerea de la abordarea tradițională, axată pe măsurare pentru control către o abordare emergentă, bazată pe măsurare pentru îmbunătățire, reprezintă tranziția de la evaluarea și controlul acțiunilor, la managementul performanței. În majoritatea companiilor se utilizează ca instrumente Indicatorii de Performanță specifici activității de logistică și un dashboard al departamentului care însumează principalii indicatori și oferă imaginea de ansamblu. în funcție de tipul companiei, se pune accent pe componenta cost sau timp, în funcție de avantajul competitiv pe care îl oferă. Cursul este structurat ca un program interactiv care se desfășoară pe parcursul a două zile.

Ziua 1: Indicatori de performanță, Scorecard și Dashboard

Introducere – Provocări și aspecte cheie ale departamentului de Aprovizionare – Logistică

  • Mind Mapping: Provocări majore în activitățile departamentului de Aprovizionare – Logistică (brainstorming)
  • Așteptări în raport cu provocările din practică;
  • Rolul și funcțiile activităţii de achiziții;
  • Poziționarea în cadrul organizaţiilor;
  • Proactivitatea în achiziții.
  • Discuție: Clarificarea obiectului achizițiilor – nevoi, servicii și bunuri

Indicatorii Cheie de Performanță (KPIs) pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică

  • KPIs – instrumente de măsurare a performanței;
  • Definirea și importanța indicatorilor cheie de performanță;
  • Criterii de selecție a indicatorilor cheie de performanță;
  • Identificarea și utilizarea indicatorilor cheie de performanță.
  • Exercițiu de grup: Documentarea KPI pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică

Dezvoltarea unui sistem de management al performanței în departamentul de Aprovizionare – Logistică

  • Exercițiu: Definirea unui set de indicatori de performanță pentru activitatea de logistică
  • Monitorizarea și evaluarea activităţii logistice folosind indicatori cheie de performanță;
  • Dashboard pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică – instrument esențial al managementului performanței operaționale în cadrul organizației;
  • Scorecard pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică – componenta esențiala a sistemului de management al performanței în departamentul de Aprovizionare-Logistică.

Recomandări pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică folosind KPIs

  • Exercițiu de grup: Dezvoltarea unui catalog de KPIs pentru departamentul de Aprovizionare – Logistică: Selecția, documentarea și comunicarea indicatorilor de performanță
  • Folosirea în practică a template-urilor principale pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică.

Ziua 2: Managementul performanței lanțului de aprovizionare Managementul lanțului de aprovizionare (Supply Chain Management – SCM)

  • Provocări majore în SCM;
  • Identificarea factorilor de risc în cadrul lanțului de aprovizionare;
  • Particularități ale diferitelor tipuri și modele de lanțuri de aprovizionare.

Managementul performanței în SCM

  • Înțelegerea cadrului general de management și măsurare a performanței;
  • Înțelegerea conceptelor de bază folosite în Managementul și Măsurarea Performanței;
  • Analiza managementului performanței la nivel strategic, operațional și individual.
  • Exercițiu de grup: Identificarea de concepte și instrumente utilizate în managementul performanței

SCM în strategia de business – evaluare și măsurare

Creșterea eficienței lanțului de aprovizionare;

Value Chain Model;

Dezvoltarea strategiei de evaluare;

Arhitectura sistemului de management al performanței în departamentul de Aprovizionare -Logistică – analiza componentelor sistemului și a corelațiilor dintre acestea.

Recomandări pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică folosind KPIs

Activitate de grup: Întrebări și răspunsuri;

discuție liberă 10 recomandări pentru optimizarea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică;

Revizuirea materialelor de curs;

Folosirea în practică a template-urilor principale pentru îmbunătățirea performanței departamentului de Aprovizionare – Logistică;

Aplicarea în organizații a conceptelor învățate la curs.

Activitate de grup: Întrebări și răspunsuri; discuție liberă

Înțelegerea proceselor de managementul performanței în departamentul de Aprovizionare-Logistică;

Înțelegerea abordării problemelor întâmpinate în departamentul de Aprovizionare-Logistică;

Setarea obiectivelor și a indicatorilor de performanță corespunzători departamentului;

Stabilirea zonelor cu rezultate cheie și cunoaștearea monitorizării rezultatelor departamentului; Identificarea modalităților de a planifica, de a calcula fluxuri diferite și de a lucra strategic;

Recunoașterea resurselor, stabilirea zonelor cu rezultate cheie și monitorizarea rezultatelor departamentului;

Exersarea implementării unui sistem de management al performanței și crearea unui scorecard și dashboard specifice departamentului de Aprovizionare-Logistică.

Cristina Bleoca este specialist in achizitii si managementul lantului de achizitii, cu o experienta de peste 10 ani manageriala in domeniul aprovizionarii si achizitiilor in companii din sectorul automotive si FMGC.

Cristina a coordonat departamente aflate la diferite niveluri de maturitate, de la punerea bazelor departamentelor de achizitii la administrarea unor perioade de crestere accelerata.

Cristina a absolvit Facultatea de Studii Economice si Administrare a Afacerilor, respectiv Facultatea de Studii Europene in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj, iar formarea sa academica a fost completata de stagii de practica in companii industriale si furnizoare de servicii din Germania – Kuka Schweissanlagen GmbH si IBM Global Services GmbH.

Experienta sa include formularea si implementarea de strategii pentru dezvoltarea activitatii de management al furnizorilor, optimizarea activitatii logistice, a fluxului materialelor, cat si managementul stocurilor.

In calitate de colaborator Acumen Integrat, Cristina a sustinut urmatoarele cursuri: „Managementul Performantei in departamentul de Aprovizionare-Logistica: KPIs, Scorecard si Dashboard”;

„Abordarea strategica a proceselor de Aprovizionare-Logistica”.

Cristina Bleoca detine o larga experienta in domeniul managementului furnizorilor. Functia de manager de operatiuni pe care o ocupa in prezent i-a oferit experienta practica pe care ea o impartaseste cu alti profesionisti, care participa la cursurile sale.


E foarte bine structurat și ajută la evidențierea clară a obiectivelor departamentului pentru susținerea obiectivelor organizației, interesant și stimulativ, Luminița-Georgiana Musteață, Director Comercial, Brodrene Dahl.

Un curs util care merită să fie urmat mai ales că poate să îți definească anumite principii și "key notes" legate de performanță din cadrul departamentului din care faci parte, Bogdan Olaru, Logistic Executive, GSK
Consider că este un curs binevenit pentru departamentele de aprovizionare-logistică și că firmele ar trebui să implementeze indicatorii de performantă și să-i utilizeze pentru un management mai performant, Marcel Chiș, Economist/Achizitor, ARL Cluj

Am apreciat acest curs pentru modul în care a fost prezentată importantă proceselor aprovizionare-logistică, în structura unei companii. Performanță unei companii nu poate fi realizată la cel mai înalt nivel, dacă nu sunt implicați în aceste procese atât furnizorii cât și clienții, aspect care a fost foarte bine explicat în curs, Diana Iusco, Manager al sistemelor de management al calității, Green Sofa.

Pentru a înțelege SCM și îmbunătățirea acestuia, recomand cursul profesioniștilor din departamentele de Achiziții și Logistică, Rusti Dan Claudiu, Șef Departament Logistică, Monicarn

Un curs bun, instructiv, cu multe lucruri noi, Bota Constantin Claudiu, Director Vânzări, Monicarn

Instrucțiuni de Cumpărare On-line

Online Purchasing Instructions
Online Purchasing Instructions

Alege un produs și adăugați-l în coș

Online Purchasing Instructions

Adăugați mai multe produse sau treceți la finalizarea comenzii

Online Purchasing Instructions

Completați toate informațiile și finalizați comanda

Online Purchasing Instructions

Verifică-ți emailul pentru confirmare și detalii