Certificare Profesionala: Performanta în Relatia cu Furnizorii




Acest program de formare are ca focus principal dezvoltarea unei noi modalitati de gestionare a relatiei cu furnizorii, bazata pe avantajul competitiv al companiei.

Pe durata acestui curs, participantii se vor concentra pe dezvoltarea competentelor necesare pentru a putea dezvolta si intretine o astfel de relatie cu furnizorii, prin informatii practice si instrumente bine definite. Un exemplu de astfel de instrument il reprezinta un cadru clar de dezvoltare si monitorizare a KPIs, sustinut de un Toolkit destinat selectiei, monitorizarii si evaluarii furnizorilor.

Ziua 1 – Contextul performanței furnizorilor

Introducere curs

Introducere formator

Identificarea nevoilor de formare

Prezentare proces de certificare

Activitate practică: Cunoașterea celorlalți participanți

Înțelegerea performanței furnizorilor

Importanța peformanței în gestionarea furnizorilor;

Etapele unei achiziții complete;

Elementele arhitecturii de performanță utilizate în managementul furnizorilor;

Importanța strategică a aprovizionării în contextul organizațional (Buy-in).

Selecția furnizorilor

Etapele procesului de selecție a furnizorilor;

Rolul avantajului competitiv în dezvoltarea cerințelor și a criteriilor de selecție;

Metode de selecție a furnizorilor;

Evaluarea ofertelor primite de la furnizori;

Factori de succes în procesul de selecție a furnizorilor;

Activitate practică: Dezvoltarea și aplicarea formularului de selecție a furnizorilor.

Dezvoltarea relației sustenabile cu furnizorii

Diferențele între achiziții – aprovizionare –achiziții strategice;

Abordarea furnizorilor prin prisma achizițiilor strategice;

Dezvoltarea și gestionarea panelurilor de furnizori;

Tehnicile de segmentare a furnizorilor;

Activitate practică: Realizarea unei segmentări a furnizorilor.

Ziua 2 – Contractare și monitorizarea performanței furnizorilor

Managementul contractării furnizorilor

Provocări în abordarea dezvoltării contractelor;

Managementul riscurilor în contractarea furnizorilor;

Strategii de poziționare în negocierea cu furnizorii;

Managementul contractelor: alocare de responsabilități;

Pași de urmat în dezvoltarea contractelor;

Exercitiu: Balansarea elementelor critice de succes în dezvoltarea contractelor.

Acordurile privind nivelul serviciilor (SLAs)

Factori de succes în dezvoltarea acordurilor privind nivelul serviciilor;

Stabilirea cerințelor pentru un SLA;

Dezvoltarea de obiective în cadrul unui SLA;

Corelarea unui SLA cu avantajul competitiv al organizației;

Activitate practică: Dezvoltarea unui SLA.

Stabilirea indicatorilor cheie de performanță în relația cu furnizorii (KPI)

Definirea și utilizarea indicatorilor cheie de performanță;

Diferențele dintre Indicatori de performanță și indicatori de risc;

Selecția indicatorilor cheie de performanță și a măsurătorilor specifice;

Corelarea indicatorilor cheie de performanță cu obiective de performanță;

Tehnici de selecție a indicatorilor cheie de performanță – Analiza fluxului de valoare;

Stabilirea de ținte pentru indicatorii cheie de performanță ;

Documentarea indicatorilor cheie de performanță;

Indicele Comenzilor Perfecte și impactul său asupra performanței;

Activitate practică: Implementarea indicatorilor cheie de performanță în cadrul SLA-lor și contractelor.

Monitorizarea performanței furnizorilor

Tipuri de date care se monitorizează;

Instrumente de monitorizare: Scorecard și Dashboard;

Elemente de vizualizare a datelor;

Activitate practică: Dezvoltarea scorecard-ului de performanță al unui furnizor.

Ziua 3 – Managementul performanței în relația cu furnizorii

Managementul relației cu furnizorii

Motivația implementării managementului performanței în relația cu furnizorii;

Abordarea colaborativă în relația cu furnizorii: dezvoltarea de parteneriate strategice;

Evaluarea nivelului de maturitate în managementul relației cu furnizorii;

Activitate: Studiu de caz în gestionarea relației cu furnizorii.

Evaluarea performanței furnizorilor

Dezvoltarea capacității interne pentru a efectua evaluarea furnizorilor;

Aspectele cheie ale procesului de evaluare a furnizorilor;

Dezvoltarea criteriilor și instrumentelor de evaluare a performanței furnizorilor;

Managementul neconformităților;

Activitate practică: Aplicarea în practică a instrumentelor de evaluare a furnizorilor.

Optimizarea performanţei în departamentul de aprovizionare

Arhitectura de performanță adaptată departamentului de aprovizionare;

Scorcard-ul de performanță în departamentul de aprovizionare;

Raportarea performanței la nivelul departamentului de aprovizionare;

Activitate practică: Dezvoltarea scorecard-ului pentru departamentul de aprovizionare.

Optimizarea performanței ca bază pentru inițiative viitoare de îmbunătățire

Diagnoza problemelor care influențează negativ performanța actuală;

Planificarea acțiunilor viitoare de îmbunătățire a performanței.

Activitate practică: Realizarea unei analize cauzale și dezvoltarea unui plan de îmbunătățire a performanței

Cristina Bleoca este specialist in achizitii si managementul lantului de achizitii, cu o experienta de peste 10 ani manageriala in domeniul aprovizionarii si achizitiilor in companii din sectorul automotive si FMGC.

Cristina a coordonat departamente aflate la diferite niveluri de maturitate, de la punerea bazelor departamentelor de achizitii la administrarea unor perioade de crestere accelerata.

Cristina a absolvit Facultatea de Studii Economice si Administrare a Afacerilor, respectiv Facultatea de Studii Europene in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj, iar formarea sa academica a fost completata de stagii de practica in companii industriale si furnizoare de servicii din Germania – Kuka Schweissanlagen GmbH si IBM Global Services GmbH.

Experienta sa include formularea si implementarea de strategii pentru dezvoltarea activitatii de management al furnizorilor, optimizarea activitatii logistice, a fluxului materialelor, cat si managementul stocurilor.

In calitate de colaborator Acumen Integrat, Cristina a sustinut urmatoarele cursuri: „Managementul Performantei in departamentul de Aprovizionare-Logistica: KPIs, Scorecard si Dashboard”;

„Abordarea strategica a proceselor de Aprovizionare-Logistica”.

Cristina Bleoca detine o larga experienta in domeniul managementului furnizorilor. Functia de manager de operatiuni pe care o ocupa in prezent i-a oferit experienta practica pe care ea o impartaseste cu alti profesionisti, care participa la cursurile sale.

Instrucțiuni de Cumpărare On-line

Online Purchasing Instructions
Online Purchasing Instructions

Alege un produs și adăugați-l în coș

Online Purchasing Instructions

Adăugați mai multe produse sau treceți la finalizarea comenzii

Online Purchasing Instructions

Completați toate informațiile și finalizați comanda

Online Purchasing Instructions

Verifică-ți emailul pentru confirmare și detalii