Certificare Profesionala: Performanta în Relatia cu Furnizorii

Acest program de formare are ca focus principal dezvoltarea unei noi modalitati de gestionare a relatiei cu furnizorii, bazata pe avantajul competitiv al companiei.
Pe durata acestui curs, participantii se vor concentra pe dezvoltarea competentelor necesare pentru a putea dezvolta si intretine o astfel de relatie cu furnizorii, prin informatii practice si instrumente bine definite. Un exemplu de astfel de instrument il reprezinta un cadru clar de dezvoltare si monitorizare a KPIs, sustinut de un Toolkit destinat selectiei, monitorizarii si evaluarii furnizorilor.
Ziua 1 – Contextul performanței furnizorilor
Introducere curs
Introducere formator
Identificarea nevoilor de formare
Prezentare proces de certificare
Activitate practică: Cunoașterea celorlalți participanți
Înțelegerea performanței furnizorilor
Importanța peformanței în gestionarea furnizorilor;
Etapele unei achiziții complete;
Elementele arhitecturii de performanță utilizate în managementul furnizorilor;
Importanța strategică a aprovizionării în contextul organizațional (Buy-in).
Selecția furnizorilor
Etapele procesului de selecție a furnizorilor;
Rolul avantajului competitiv în dezvoltarea cerințelor și a criteriilor de selecție;
Metode de selecție a furnizorilor;
Evaluarea ofertelor primite de la furnizori;
Factori de succes în procesul de selecție a furnizorilor;
Activitate practică: Dezvoltarea și aplicarea formularului de selecție a furnizorilor.
Dezvoltarea relației sustenabile cu furnizorii
Diferențele între achiziții – aprovizionare –achiziții strategice;
Abordarea furnizorilor prin prisma achizițiilor strategice;
Dezvoltarea și gestionarea panelurilor de furnizori;
Tehnicile de segmentare a furnizorilor;
Activitate practică: Realizarea unei segmentări a furnizorilor.
Ziua 2 – Contractare și monitorizarea performanței furnizorilor
Managementul contractării furnizorilor
Provocări în abordarea dezvoltării contractelor;
Managementul riscurilor în contractarea furnizorilor;
Strategii de poziționare în negocierea cu furnizorii;
Managementul contractelor: alocare de responsabilități;
Pași de urmat în dezvoltarea contractelor;
Exercitiu: Balansarea elementelor critice de succes în dezvoltarea contractelor.
Acordurile privind nivelul serviciilor (SLAs)
Factori de succes în dezvoltarea acordurilor privind nivelul serviciilor;
Stabilirea cerințelor pentru un SLA;
Dezvoltarea de obiective în cadrul unui SLA;
Corelarea unui SLA cu avantajul competitiv al organizației;
Activitate practică: Dezvoltarea unui SLA.
Stabilirea indicatorilor cheie de performanță în relația cu furnizorii (KPI)
Definirea și utilizarea indicatorilor cheie de performanță;
Diferențele dintre Indicatori de performanță și indicatori de risc;
Selecția indicatorilor cheie de performanță și a măsurătorilor specifice;
Corelarea indicatorilor cheie de performanță cu obiective de performanță;
Tehnici de selecție a indicatorilor cheie de performanță – Analiza fluxului de valoare;
Stabilirea de ținte pentru indicatorii cheie de performanță ;
Documentarea indicatorilor cheie de performanță;
Indicele Comenzilor Perfecte și impactul său asupra performanței;
Activitate practică: Implementarea indicatorilor cheie de performanță în cadrul SLA-lor și contractelor.
Monitorizarea performanței furnizorilor
Tipuri de date care se monitorizează;
Instrumente de monitorizare: Scorecard și Dashboard;
Elemente de vizualizare a datelor;
Activitate practică: Dezvoltarea scorecard-ului de performanță al unui furnizor.
Ziua 3 – Managementul performanței în relația cu furnizorii
Managementul relației cu furnizorii
Motivația implementării managementului performanței în relația cu furnizorii;
Abordarea colaborativă în relația cu furnizorii: dezvoltarea de parteneriate strategice;
Evaluarea nivelului de maturitate în managementul relației cu furnizorii;
Activitate: Studiu de caz în gestionarea relației cu furnizorii.
Evaluarea performanței furnizorilor
Dezvoltarea capacității interne pentru a efectua evaluarea furnizorilor;
Aspectele cheie ale procesului de evaluare a furnizorilor;
Dezvoltarea criteriilor și instrumentelor de evaluare a performanței furnizorilor;
Managementul neconformităților;
Activitate practică: Aplicarea în practică a instrumentelor de evaluare a furnizorilor.
Optimizarea performanţei în departamentul de aprovizionare
Arhitectura de performanță adaptată departamentului de aprovizionare;
Scorcard-ul de performanță în departamentul de aprovizionare;
Raportarea performanței la nivelul departamentului de aprovizionare;
Activitate practică: Dezvoltarea scorecard-ului pentru departamentul de aprovizionare.
Optimizarea performanței ca bază pentru inițiative viitoare de îmbunătățire
Diagnoza problemelor care influențează negativ performanța actuală;
Planificarea acțiunilor viitoare de îmbunătățire a performanței.
Activitate practică: Realizarea unei analize cauzale și dezvoltarea unui plan de îmbunătățire a performanței
Cristina Bleoca este specialist in achizitii si managementul lantului de achizitii, cu o experienta de peste 10 ani manageriala in domeniul aprovizionarii si achizitiilor in companii din sectorul automotive si FMGC.
Cristina a coordonat departamente aflate la diferite niveluri de maturitate, de la punerea bazelor departamentelor de achizitii la administrarea unor perioade de crestere accelerata.
Cristina a absolvit Facultatea de Studii Economice si Administrare a Afacerilor, respectiv Facultatea de Studii Europene in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj, iar formarea sa academica a fost completata de stagii de practica in companii industriale si furnizoare de servicii din Germania – Kuka Schweissanlagen GmbH si IBM Global Services GmbH.
Experienta sa include formularea si implementarea de strategii pentru dezvoltarea activitatii de management al furnizorilor, optimizarea activitatii logistice, a fluxului materialelor, cat si managementul stocurilor.
In calitate de colaborator Acumen Integrat, Cristina a sustinut urmatoarele cursuri: „Managementul Performantei in departamentul de Aprovizionare-Logistica: KPIs, Scorecard si Dashboard”;
„Abordarea strategica a proceselor de Aprovizionare-Logistica”.
Cristina Bleoca detine o larga experienta in domeniul managementului furnizorilor. Functia de manager de operatiuni pe care o ocupa in prezent i-a oferit experienta practica pe care ea o impartaseste cu alti profesionisti, care participa la cursurile sale.
Instrucțiuni de Cumpărare On-line


Alege un produs și adăugați-l în coș

Adăugați mai multe produse sau treceți la finalizarea comenzii

Completați toate informațiile și finalizați comanda

Verifică-ți emailul pentru confirmare și detalii