Certificare Profesionala: Benchmarking




În contextul în care organizațiile caută mereu să își îmbunătățească calitatea proceselor, produselor și serviciilor, benchmarking-ul reprezintă una dintre cele mai bune soluții de găsire a unor idei inovatoare și a unor proceduri îmbunătățite în cadrul organizațional, prin implementarea de bune practici. Originalitatea metodologiei procesului de benchmarking este reprezentată de identificarea acelor procese care duc la o performanță superioară, urmată de analiza factorilor care stau în spatele acestui succes. Astfel, benchmarking-ul oferă posibilitatea de a compara performanța unei organizații cu performanța concurenței, identificând punctele forte, punctele slabe, respectiv diferitele modalități de derulare a proiectelor. Pentru a asigura succesul unui studiu de benchmarking, profesioniștii trebuie să cunoască modul în care se poate efectua o bună selecție a variabilelor de măsurat și metodologia de determinare a compatibilității procesului de comparare a proceselor măsurate, respectiv alocarea resurselor.

Ziua 1 – Introducere în benchmarking

Perspectivă de ansamblu asupra domeniului

  • Definiții și terminologie;
  • Avantajele benchmarking-ului;
  • Tipologii și stiluri de benchmarking;
  • Guvernanță;
  • Analiza cost-beneficiu;
  • Etapele și procesele activităților de benchmarking;
  • Alinierea diferitelor perspective la nevoile organizaționale;
  • Exercițiu: Alegerea tipului adecvat de benchmarking și dezvoltarea procesului.

Dezvoltarea unui plan de benchmarking

  • Setarea obiectivului;
  • Enunțarea obiectivului;
  • Stabilirea echipei de benchmarking;
  • Strategiile organizaționale și țintele de benchmarking;
  • Identificarea obiectului de benchmarking;
  • Benchmarking asupra Indicatorilor Cheie de Performanță;
  • Partenerii de benchmarking;
  • Tehnici de management de proiect;
  • Exercițiu: Dezvoltarea unui plan de benchmarking.

Ziua 2 – Colectarea și analiza datelor

Colectarea datelor

  • Procesul de colectare a datelor;
  • Instrumente de colectare a datelor;
  • Cercetarea secundară;
  • Dezvoltarea unui chestionar;
  • Exercițiu: Crearea unui chestionar.

Guvernanța datelor

  • Standarde internaționale de raportare a datelor;
  • Ajustarea datelor pentru benchmarking;
  • Calitatea datelor;
  • Factori care aduc plus valoare și capabilități interne;
  • Exercițiu: Stabilirea interdependențelor dintre părțile implicate în benchmarking.

Analiza datelor

  • Cadrul logic de analiză a datelor;
  • Compararea datelor;
  • Identificarea și analiza lacunelor privind performanța;
  • Exercițiu: Analiza datelor și metode de comparare.

Ziua 3 – Generarea de plus valoare

Conturarea perspectivei

  • Formularea inițiativelor de soluționare a lacunelor privind performanța;
  • Dezvoltarea acțiunilor și implementarea planului;
  • Adaptarea îmbunătățirilor;
  • Monitorizarea și raportarea procesului;
  • Planul de îmbunătățire permanentă;
  • Exercițiu: Implementare și raportare.

Bune practici de benchmarking

  • Practici ilegale de benchmarking; Ghid, rețele și resurse;
  • Exemple de bune practici;
  • Exercițiu: Selectarea și elaborarea unui plan de implementare.

Recapitulare și certificare

  • Recapitularea materialelor de curs;
  • Examen de certificare.
  • Înțelegerea benchmarking-ului ca instrument strategic esențial;
  • Înțelegerea procesului de benchmarking și a planului de proiect;
  • Înțelegerea metodologiei de benchmarking a datelor în funcție de obiectivele organizaționale;
  • Stabilirea obiectivelor privind performanța, identificarea lacunelor și a acțiunilor menite să ducă la o îmbunătățire a performanței;
  • Acumularea de cunoștințe privind bunele practici din domeniul benchmarking-ului.

Andrada Ghețe este Senior Benchmarking Specialist și formator certificat în cadrul The KPI Institute, autoritatea globală de cercetare și educație privind Indicatorii Cheie de Performanță.

Andrada se ocupă de coordonarea primului proiect de benchmarking din cadrul The KPI Institute, al cărui scop este să prezinte o analiză comparativă a performanței spitalelor din statele Consiliului de Cooperare al Golfului. De asemenea, Andrada se ocupă de dezvoltarea și susținerea cursurilor de benchmarking și management intercultural, respectivă de documentarea de Indicatori Cheie de Performanță din diverse industrii și arii funcționale. Totodată, ea este unul dintre editorii activi ai revistei online Performance Magazine, publicând articole pe teme din domeniul managementului performanței.

Experiența sa profesională în consultanță și account management a ajutat-o să își îmbunătățească competențele de comunicare și negociere, în timp ce experiența profesională dobândită în cadrul Allianz Global Corporate & Specialty Munich au ajutat-o să își dezvolte competențele de management de proiect și să conștientizeze importanța gestionării diferențelor culturale în cadrul unei companii multinaționale.

Andrada este și doctorand în inginerie și management, iar pasiunea pentru cercetarea a descoperit-o în timpul programului masteral efectuat în cadrul Universității Tehnice din Munchen, unde a întreprins diverse studii comportamentale de marketing, leadership și strategie.

Andrada deține o certificare internațională în lucrul cu Indicatorii Cheie de Performanță, participă frecvent la conferințe internaționale și publică articole în domeniul managementului. Nu în ultimul rând, ea susține, în calitate de lector, seminarul Managementul Resurselor Umane, în cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu, și a absolvit cu succes programul de formare Master Trainer Program facilitat de către organizația americană Association for Talent Development.

Instrucțiuni de Cumpărare On-line

Online Purchasing Instructions
Online Purchasing Instructions

Alege un produs și adăugați-l în coș

Online Purchasing Instructions

Adăugați mai multe produse sau treceți la finalizarea comenzii

Online Purchasing Instructions

Completați toate informațiile și finalizați comanda

Online Purchasing Instructions

Verifică-ți emailul pentru confirmare și detalii